5 powodów dla których warto pozycjonować swój sklep internetowy

2022-01-31

Pozycjonowanie strony internetowej sposób na to, by nasz biznes rozwijany w sieci przyniósł oczekiwane efekty. Każdy przedsiębiorca marzy o tym, by coraz większa liczba klientów odwiedzała nasz sklep i generowała większe obroty. By jednak tak się stało, musimy być dla klienta zauważalni. To i wiele innych zapewni nam pozycjonowanie. Dlaczego warto pozycjonować każdą stronę internetową? Poniżej podajemy 5 powodów.

5 powodów dla których warto pozycjonować swój sklep internetowy

Pozycjonowanie to najskuteczniejsza forma promowania marki w internecie

E-marketing to niezwykle szeroki i przepastny zbiór możliwości, dzięki którym nasza strona internetowa, blog czy e-sklep będzie popularniejszy w sieci. Niektóre rozwiązania dają natychmiastowy, lecz krótkotrwały efekt. Inne z kolei są niezwykle kosztowny. Spośród wszystkich alternatyw, tak naprawdę to pozycjonowanie plasuje się na szczycie tych działań, które przynoszą największy efekt. Z czego to wynika?

Ze względu na fakt, iż zdecydowana większość (ponad 90%) internautów planując zakup w internecie, nie kieruje się banerami, reklamami, a hasłem wpisanym w wyszukiwarkę Google. Taki klient podświadomie skupia się jedynie na kilku pierwszych wynikach i to właśnie te strony, które znajdują się na szczycie, zyskują potencjał do realizacji sprzedaży. Pozycjonowanie sprawi, że nasza strona będzie jedną z tych, które klient po wpisaniu odpowiedniej frazy zobaczy jako pierwszą.

Pozycjonowanie strony jest relatywnie tanią formą reklamy

W zależności od naszych potrzeb pozycjonowanie możemy wykonywać samodzielnie, lub zlecić ten obszar wyspecjalizowanej agencji SEO, która zadba o poprawę naszej widoczności. Wybierając drugi wariant, musimy liczyć się z kosztami, które jednak w długim okresie zwrócą się z nawiązką.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces trwający nawet kilkanaście miesięcy. Nie oznacza to jednak, że przez cały okres nasze koszty związane z poprawą widoczności będą stałe. Początek to podwyższone koszty inwestycji w SEO, jednak z czasem będą one coraz mniejsza, a efekty bardziej widoczne. To sprawia, że całkowity koszt długoterminowej inwestycji w skuteczne pozycjonowanie będzie mniejszy, niż pojedyncze kampanie reklamowe, które skutecznie drenują budżety firm.

Pozycjonowanie małych sklepów internetowych stawia na równi z największymi

Pozycjonowanie stron internetowych to niepowtarzalna szansa małych firm i początkujących biznesów na to, by konsekwentnie rozwijać swoją działalność w internecie, i z czasem być równie rozpoznawalnym, jak największe firmy działające od lat.

Pozycjonowanie to zbiór działań, które wykonują także największe korporacje. Jeśli my, z naszym małym, dopiero co raczkującym sklepem internetowym już na samym początku zadbamy o dobre praktyki pozycjonowania, będziemy mogli konkurować z największymi markami, które posiadają w swoim portfolio tysiące klientów.

Pozycjonowanie = większe zyski firmy

Choć dopiero czwarty na liście, to właśnie ten powód często przekonuje niedowiarków, że pozycjonowanie jest dokładnie tym, czego potrzeba by rozwinąć swoją stronę. Większe zyski nie wezmę się znikąd. Nie możemy czekać z założonymi rękami na to, aż szanowni klienci jakimś cudem znajdą nas w gąszczu podobnych, konkurencyjnych stron i złożą zamówienie. Pozycjonowanie to lepsza widoczność w Google. Lepsza widoczność to większa ilość odwiedzających. Im więcej klientów na stronie tym więcej zamówień. A to ma bezpośredni wpływ na większe zyski.

Początkowa inwestycja w proces pozycjonowania może zniechęcić wszystkich przedsiębiorców, którzy liczą każdy grosz, jednak ogromna liczba przykładów jasno wskazuje, że jest to inwestycja w nasz rozwój i przyszłość, która zwróci się w szybkim czasie.

Pozycjonowanie zwiększy efektywność naszych zabiegów e-marketingowych

Pozycjonowanie, a w szczególności projektowanie odpowiednich słów kluczowych dopasowanych do potrzeb klientów umożliwi nam zwiększenie efektywności dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. Liczba odwiedzających klientów to zaledwie środek do osiągnięcia sukcesu. Jeśli zainwestujemy w płatne kampanie reklamowe, możemy z pewnością liczyć na większą liczbę odwiedzających. Ale czy są to odwiedzający, którzy nas interesują? Taka kampania sprawi, że trafi do nas każdy internauta.

Powinno nam zależeć na tym, by odwiedzający naszą stronę lub sklep faktycznie byli zainteresowani ofertą, a taki efekt zapewnia nam właśnie pozycjonowanie, które skupia się przede wszystkim na docelowym dla nas segmencie klienta.

Artykuł sponsorowany

powrót