5 sygnałów alarmujących o tym, że potrzebujesz consultingu SEO

2023-04-24

Tak jak kiedyś wielu początkujących właścicieli biznesów online sądziło, że nie potrzebuje copywriterów (bo co to za sztuka opisać swój własny produkt i napisać kilka postów na Facebooku?), tak dziś lista specjalności, w których próbujemy sobie radzić w pojedynkę, jest coraz dłuższa. Obecnie przedsiębiorcy na potęgę przepalają budżety adsowe i po krótkich kursach próbują wykonać długofalową pracę związaną z pozycjonowaniem. A co, jeśli Ci powiem, że może potrzebujesz wsparcia? Poznaj tych 5 sygnałów alarmowych, które wskazują na to, że potrzebny jest Ci consulting SEO.

5 sygnałów alarmujących o tym, że potrzebujesz consultingu SEO

1. Kiedy Twoja strona wyświetla się daleko za konkurencją


Pozycjonowanie w swojej najjaskrawszej formie kojarzy się z organicznymi wynikami wyszukiwania. Sprawdzałeś kiedyś, na której stronie wyświetlasz się w Google? Nie na pierwszej? Albo, co gorsza, nawet nie na drugiej? Po wpisaniu w wyszukiwarkę różnych słów kluczowych związanych z Twoją ofertą przed Tobą wyświetlają się organicznie konkurenci – nawet tacy, których wcześniej zbyt dobrze nie znałeś? To znak, że trzeba zacząć się pozycjonować na poważnie – póki nie jest jeszcze za późno. I wiedz, że nie o same artykuły z keywordsami tu chodzi – zapewne wiele jest do zrobienia w obrębie samej witryny.

2. Kiedy linki prowadzą na manowce


Być może kiedyś prowadziłeś już działania związane z pozycjonowaniem i na zewnętrznych portalach zamawiałeś artykuły sponsorowane. Sprawdź zatem, czy linki do nich prowadzące wciąż są aktywne. Wiele portali po określonym czasie „kasuje” bowiem stare treści. Mało tego – lepiej zobacz, czy w obrębie Twojej własnej witryny crosslinkowanie działa prawidłowo – czy nie zmieniły się adresy URL usług lub nie wkradł się jakiś inny błąd. To poważne uchybienia względem SEO.

3. Kiedy współczynniki nie powalają na kolana


Zajrzyj do Google Analytics (bo robisz to regularnie, prawda?) i zgromadź dane niezbędne do obliczenia podstawowych wskaźników efektywności. Jak wygląda Twój ROI lub ROAS? Albo nieco prościej – co GA pokazuje w rubryce „współczynnik odrzuceń”? Jeśli jest bardzo wysoki, to wiele rzeczy może nie funkcjonować prawidłowo – w tym SEO. Wtedy też jest czas na konsultacje.

4. Kiedy wiesz, że coś jest źle, ale nie rozumiesz co


Twój CMS co jakiś czas pokazuje Ci powiadomienia o potrzebie naprawy jakiegoś elementu, ikonki świecą się na czerwono, ale Ty nie masz pojęcia, co z tym zrobić? Widzisz, że pozycja witryny spada, wskaźniki nie poprawiają się, ale samodzielne próby załatwienia sprawy tylko piętrzą wątpliwości? Tu nie ma drogi na skróty – zanim samodzielnie dokształcisz się, poświęcając swój czas, zapytaj specjalisty, co trzeba zrobić.

5. Kiedy nie masz pomysłu, co dalej


Jeśli dobrnąłeś do ściany i zdajesz już sobie sprawę z tego, że sam nie udźwigniesz działań pozycjonujących swojej strony, poradź się specjalistów z Grupy KERRIS. Jedną z ich podstawowych kompetencji jest consulting SEO: https://kerris.pl/kompetencje/consulting-seo/. Z pewnością wiele błędów i optymalizacji można rozwiązać już w pierwszych dobach po zgłoszeniu, a działania długofalowe, doprecyzowane w klarownym harmonogramie, naprawią nawet te bardziej skomplikowane, a zaniedbane kwestie.

Artykuł sponsorowany

powrót