Jakie są koszty sklepu internetowego?

2023-06-09

Według raportu E-commerce w Polsce 2022 już 77% internautów robi zakupy online. Prowadzenie własnego sklepu internetowego to więc dziś dobry pomysł na biznes. Otwarcie e-sklepu wiąże się jednak z pewnymi wydatkami. Ile kosztuje jego założenie i prowadzenie? W artykule podpowiadamy, od czego zależy cena sklepu online, jakie koszty trzeba wziąć pod uwagę oraz z czyich usług opłaca się skorzystać.

Jakie są koszty sklepu internetowego?

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?


Otwarcie sklepu online wiąże się z określonymi kosztami. Jak wysokie są to wydatki? To zależy od wielu czynników. Odpowiedź na to pytanie nie jest więc jednoznaczna. Na rynku jest wiele ofert i rozwiązań, które różnią się od siebie cenowo.

Na wstępie należy określić swój maksymalny budżet oraz własne oczekiwania i potrzeby. Warto przejrzeć różne oferty i porównać je ze sobą. Pamiętaj, że do uruchomienia sklepu internetowego potrzebujesz kilku elementów, które trzeba wybrać z rozwagą. Te elementy to:

* domena – unikalny adres sklepu internetowego,
* hosting – usługa udostępniania miejsca dla e-sklepu na serwerze,
* platforma e-commerce

Którą platformę e-commerce wybrać?


Dzięki platformie e-commerce sklep online działa odpowiednio i umożliwia klientom robienie zakupów. Na rynku można znaleźć kilka rodzajów platform, które różnią się od siebie – również ceną. Pojawia się więc pytanie, jaką platformę wybrać?

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce to istotna decyzja, która może wpłynąć na sukces i rozwój biznesu online. Wybierając platformę e-commerce, warto dokładnie przeanalizować potrzeby swojego biznesu oraz określić swoje oczekiwania i cele. Należy także zastanowić się, jakie funkcjonalności powinien zawierać e-sklep. Warto myśleć przyszłościowo i wziąć pod uwagę potrzeby, które mogą pojawić się z czasem, w miarę rozwoju firmy.

Po dokonaniu dokładnej analizy potrzeb można wybrać konkretne funkcjonalności oraz najlepszą dla siebie platformę. Dla małych i średnich przedsiębiorstw dobrym rozwiązaniem są platformy Open Source lub ewentualnie SaaS, które są stosunkowo tanie. Duże firmy dysponujące szerszym budżetem mogą zdecydować się na rozbudowane platformy oparte na licencji lub inwestycję w dedykowane rozwiązania.

Kluczowe jest również sprawdzenie opinii na temat konkretnej platformy oraz dostawcy usług – warto postawić na sprawdzonych partnerów, którzy oferują profesjonalne wsparcie oraz doradztwo. Przykładem są doradcy internetowi WeNet. Szczegóły oferty można znaleźć na https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe.

Platformy Open Source

Na rynku można znaleźć bezpłatne platformy Open Source. Warto mieć jednak na uwadze, że jest to rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy posiadają umiejętności techniczne lub ewentualnie gotowi są zainwestować w usługi specjalistów, które oczywiście kosztują. W takim przypadku warto podjąć współpracę z firmą, która oferuje kompleksowe podejście – zapewnia wdrożenie, wsparcie oraz doradztwo.

Warto też pamiętać, że choć sama platforma jest darmowa, mogą pojawić się dodatkowe koszty związane np. z integracją zewnętrznych narzędzi. Finalny koszt założenia sklepu online jest więc uzależniony od indywidualnych potrzeb oraz wybranych funkcjonalności.

W Polsce jednym z najczęściej wybieranych systemów e-commerce opartych na modelu Open Source jest PrestaShop. To dobra opcja dla firm z sektora MŚP. Koszt stworzenia e-sklepu na PrestaShop u dostawcy może być jednorazowy bądź można skorzystać z oferty abonamentowej, która dla wielu przedsiębiorców jest korzystnym rozwiązaniem.

Platformy Open Source dają dużą swobodę w dostosowywaniu sklepu do indywidualnych potrzeb, a także możliwość wprowadzania własnych integracji i modyfikacji.

Platformy SaaS (Software as a Service)

Platformy oparte o model Software as a Service to rozwiązania, które zapewniają klientom łatwość obsługi oraz niskie koszty, które obejmują również hosting. Klient w tym przypadku zazwyczaj korzysta z płatności abonamentowej (miesięcznej bądź rocznej). Przykładem platformy SaaS działającej na polskim rynku jest Shoper.
W przypadku SaaS użytkownik nie musi martwić się o kwestie techniczne, takie jak aktualizacje czy bezpieczeństwo sklepu. Istotną wadą tego rodzaju platform e-commerce jest jednak mniejsza elastyczność oraz brak możliwości wprowadzania własnych integracji i dodatkowych rozwiązań. Klient nie jest właścicielem e-sklepu, a jedynie go wynajmuje od dostawcy usług. Jest więc od niego uzależniony.

Platformy oparte na licencji

Rozwiązania oparte na płatnej licencji są jednym z najdroższych wyborów na rynku, dlatego polecane są przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw, które mają duży budżet. Wysoka jednorazowa kwota wdrożenia oraz koszt licencji sprawiają, że nie są one odpowiednie dla małych i średnich firm. Platformy oparte na licencji oferują zaawansowane funkcje oraz możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły i integracje.

Platformy oparte na licencji

Rozwiązania oparte na płatnej licencji są jednym z najdroższych wyborów na rynku, dlatego polecane są przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw, które mają duży budżet. Wysoka jednorazowa kwota wdrożenia oraz koszt licencji sprawiają, że nie są one odpowiednie dla małych i średnich firm. Platformy oparte na licencji oferują zaawansowane funkcje oraz możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły i integracje.

Platformy dedykowane

Tworzenie sklepu na własnej dedykowanej platformie e-commerce również wiąże się z dużą inwestycją. Koszt takiego sklepu internetowego jest indywidualną kwestią i zależy od wybranych funkcjonalności oraz zaangażowania specjalistów. Rozwiązanie to pozwala na pełną kontrolę nad wyglądem, funkcjonalnościami oraz integracjami – sklep szyty jest na miarę. Proces budowy e-sklepu zajmuje jednak dużo czasu.

Od czego jeszcze zależy koszt sklepu online?


Wiesz już, że aby założyć swój sklep internetowy, musisz zainwestować w domenę, hosting i platformę e-commerce. To jednak nie wszystko. Pamiętaj, że uruchomienie i prowadzenie swojego e-sklepu generuje jeszcze inne wydatki.

Trzeba zadbać o takie elementy i kwestie, jak:

* certyfikat SSL (Secure Socket Layer) – protokół sieciowy, który zapewnia bezpieczeństwo i szyfruje przesyłane dane,
* regulamin sklepu internetowego,
* bramka płatnicza,
* zdjęcia i opisy produktów
* powierzchnia magazynowa (chyba że sklep działa w oparciu o model logistyczny, jakim jest dropshipping).

Ponadto trzeba również zainwestować w marketing, reklamę i działania SEO oraz wziąć pod uwagę inne koszty związane z prowadzeniem własnej działalności. Nie jest jednak powiedziane, że koszty sklepu internetowego muszą być bardzo wysokie. Istotne jest po prostu to, aby wybrać rozwiązania, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb biznesowych oraz przemyślane. Finalna cena jest uzależniona od indywidualnych wymagań, potrzeb oraz funkcjonalności, jakie powinny znaleźć się w danym sklepie.

Chcesz, aby Twój sklep internetowy przynosił zyski i szybko zwrócił Ci poniesione koszty? Promuj się w sieci, aby przyciągać klientów i zadbać o jak największy ruch. Pamiętaj, że zgodnie z raportem E-commerce w Polsce 2022 już 77% internautów kupuje online. Postaraj się więc do nich dotrzeć. Zadbaj m.in. o dobrą reklamę, wysokiej jakości zdjęcia produktów, sprawną obsługę klienta, szybką wysyłkę i różne metody płatności. Dzięki temu zwiększysz swoją sprzedaż.

Jak założyć sklep internetowy?


Chcesz założyć swój sklep online, ale potrzebujesz pomocy? Nie wiesz, jak wybrać domenę, sprawny hosting i najlepszą platformę e-commerce? Nawiąż współpracę ze specjalistami WeNet, którzy zapewnią Ci wszystko, co niezbędne do prowadzenia sprzedaży w sieci. Wszystko otrzymasz w cenie, więc nie zaskoczą Cię żadne ukryte koszty.

Najpierw doradcy internetowi przeanalizują Twoje potrzeby, wymagania i oczekiwania. Później zaproponują najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu oraz przedstawią indywidualną wycenę usługi. Wszystkie wyceny są przygotowywane na miarę każdego e-sklepu, ponieważ każdy z nich jest inny.

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z oferty WeNet, otrzymasz nowoczesny i atrakcyjny sklep internetowy oparty na popularnej platformie PrestaShop. Twój sklep będzie odpowiadał obecnym trendom oraz oczekiwaniom współczesnych konsumentów. W ramach pakietu dostaniesz hosting, domenę, certyfikat SSL, bramkę płatniczą oraz integracje z zewnętrznymi narzędziami. Ponadto otrzymasz sklep na własność – będziesz jego jedynym właścicielem.

Myśl o swoim biznesie przyszłościowo. Powierz stworzenie sklepu online w ręce specjalistów, aby Twoja firma miała możliwość rozwoju. Dowiedz się więcej o ofercie na WeNet.pl. Wypełnij formularz kontaktowy i uzyskaj darmową wycenę.

Artykuł sponsorowany

powrót