Kiedy sklep internetowy zarabia? Ile i jak można zarobić na e-commerce?

2023-08-30

Myśląc o założeniu sklepu internetowego, może wydawać się, że od razu zaczniesz zarabiać krocie. Jest to dość błędne założenie. Obecnie już ponad połowa Polaków robi zakupy online, ale to też oznacza, że konkurencja jest coraz większa. Jest to przyszłość handlu i warto postawić na sklep online.

Kiedy sklep internetowy zarabia? Ile i jak można zarobić na e-commerce?

Sklepów internetowych przybywa, ale paradoksalnie szanse na zarobek w ten sposób nie maleją. Wszystko dlatego, że sukcesywnie wzrasta liczba osób robiących zakupy w sieci -  również pod względem częstotliwości dokonywania e-zakupów. To zaś prowadzi do tego, że można zacząć dobrze zarabiać dzięki biznesowi w branży e-commerce. Warto dowiedzieć się, kiedy można mówić o zarobkach i ile trzeba na nie czekać.

Zysk w sklepie internetowym – kiedy o nim mówimy?

 
Na samym początku musimy ponieść pewne koszty związane z założeniem sklepu online. Nie jest to tak kosztowne, jak niektórym się wydaje. Wyjątkiem jest zakup drogiej licencji, ale na to nie decydują się osoby z niewielkim budżetem. 

Na początkowe koszty składa się kwestia magazynowania zakupionego towaru (i jego zakup), choć w przypadku dropshippingu nawet to jesteśmy w stanie zredukować praktycznie do zera. W tym modelu prowadzenie działalności jest tanie, a my potrzebujemy tylko komputera i internetu. Wtedy też zysk jest po prostu różnicą ceny w hurtowni, a ceną sprzedażową. Inaczej mówiąc, jest to po prostu marża. W praktyce, jeśli nawet nie korzystamy z tego modelu sprzedażowego, zawsze o zysku mówić będziemy wtedy, gdy suma sprzedaży będzie większa od kosztów łącznych zakupu produktu, opłacenia magazynu i działań marketingowych. Te ostatnie dotyczą jednak także dropshippingu.

Ile można zarobić w e-sklepie?

 
Nie da się jednoznacznie określić, ile można zarobić na sklepie online, ponieważ istnieje wiele zmiennych. Sama branża e-commerce nie jest jednolita. W różnych jej odnogach zyski mogą być bardzo różne. Ważne są:

* Model sprzedażowy;

* Wysokość ustalonej marży;

*Sprawienie, że klient uzna zrobienie u nas zakupów za opłacalne.

Kiedy sklep internetowy zacznie zarabiać?

 
Kiedy sklep online zacznie zarabiać? W każdym przypadku może być inaczej. Realnie nie jest to moment pierwszych sprzedaży – tym bardziej że wcześniej uruchamiana jest cała machina marketingowa. Bezpiecznym założeniem jest stwierdzenie, że potrzeba do tego przynajmniej kilku miesięcy. Ale zależy to od wielu czynników:

* Rodzaju branży  – niektóre branże są popularne i jednocześnie mają więcej klientów, ale i większą konkurencję.

* Zakresu oferty sprzedażowej – dotyczy to zarówno wielkości oferty, jak i unikalności sprzedawanych produktów. Nawet stosunkowo niewielka oferta, ale oryginalna, może zachęcić kupujących.

* Typu licencji, na której działa sklep online – wiąże się to z kosztami początkowymi i późniejszymi, a zatem wpływa na moment zarabiania.

* Prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej i działania SEO – najlepiej od razu zwrócić się do ekspertów np. do agencji SEO Carted. Działania marketingowe dotyczą zarówno reklam, jak i tworzenia treści. Im lepsze optymalizowanie, tym szybciej i trwalej poprawimy pozycję sklepu internetowego.

Od czego zależą zarobki sklepu online?


Nie należy zapominać o tym, że realne zarobkowanie sklepu internetowego jest zależne nie tylko od samej sprzedaży, ale i od tego, co wpłynie jako zachęta do robienia zakupów. Dlatego też należy pamiętać o tym, aby nie tylko reklamować stronę sklepu internetowego, ale przygotować ją wizualnie. Ważne są:

* Wygląd strony – jeśli od razu strona odstraszy odwiedzającego, stracimy go. Jeśli zachęci do przejrzenia zawartości, zyskujemy potencjalnego klienta.

* Zaplecze techniczne strony – infrastruktura witryny internetowej powinna być przyjazna, intuicyjna. Nie powinno być przerostu informacji i zbytniego zagmatwania. Warto też wybrać sklepy, które są tańsze w prowadzeniu jak CMS WooCommerce czy Shoper.

* Zaplecze graficzne – za dużo grafik potrafi przytłoczyć, a swoisty atak na odwiedzającego poprzez wielkie grafiki może wręcz wystraszyć.

Wybór odpowiedniego produktu do sprzedaży to podstawa

 
Często założenie sklepu internetowego zaczynamy od pomysłu  na to, co w ogóle chcemy sprzedawać. Co do zasady warto celować w asortyment cieszący się największym popytem. Tu wymienić można:

* Obuwie;

* Odzież;

* Produkty drogeryjne (kosmetyki, perfumy);

* Dzieła kultury (filmy, książki, płyty muzyczne);

* Artykuły domowe. 

Jednocześnie takich typów produktów jest bez liku, więc może pojawić się problem z wybiciem na tle konkurencji. Dlatego też niektórzy specjaliści zalecają, aby spróbować sił nie w sprzedaży popularnych produktów, a w próbie znalezienia wygodnej niszy. Na start mniejsza konkurencyjność jest korzystna, choć też popyt może być mniejszy. Jeśli jednak zdecydujemy się na sprzedaż np. odzieży – warto pomyśleć o tym, aby nasza oferta czymś się wyróżniała. W ostateczności, jeśli to możliwe, wyróżniać może np. niższa marża – choć przy niskim budżecie może być to mało opłacalne.

Chcesz zarabiać na sklepie internetowym? Podsumowanie

 
Na koniec warto zebrać kilka kluczowych kwestii związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. Jeśli chcemy na nim zarabiać, trzeba stworzyć:
Stronę sklepu, która będzie atrakcyjna i prosta w użytkowaniu.
 
* Przestrzeń, w której klienci będą mieli dostęp do elastycznych i wygodnych rozwiązań

* Stronę ze sprawnie działającymi elementami typu „wyszukiwarka produktów”

* Treści o wysokiej jakości – trzeba pamiętać o bogatych, a jednocześnie precyzyjnych opisach produktów. Dodawanie zdjęć jest bardzo ważne przy zachęcaniu do dokonywania zakupów

* Ofertę przemyślaną tak, aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej – nie zawsze warto uderzać w najpopularniejsze typy produktów. Czasem wystarczy zająć jakąś niszę sprzedażową

Artykuł sponsorowany

powrót