Nowy sklep internetowy - jakie kanały do promocji wybrać?

2022-04-28

Decydując się na założenie sklepu internetowego, należy mieć świadomość, jak ważna jest jego promocja w sieci. Jest to bardzo ważny aspekt, który wpływa na powodzenie sprzedaży, ale także daje możliwość szerokiego rozwoju. Spośród wielu rozwiązań promocyjnych, które sprawdzają się podczas prowadzenia sklepu stacjonarnego, mogą nie sprawdzić się w przypadku sklepu online, gdyż marketing internetowy rządzi się innymi prawami. Sklepy internetowe można promować na różne sposoby. Jakie są skuteczne kanały promocji nowego sklepu internetowego? Dowiesz się z naszego artykułu.

Nowy sklep internetowy - jakie kanały do promocji wybrać?

Rozwijaj swój sklep dzięki Google Ads

Posiadanie strony internetowej nie sprawia, że automatycznie odwiedzana jest przez rzesze klientów. Aby była zauważalna przez kupujących, musi zostać zareklamowana poprzez działania w Internecie. Jednym z takich sposobów jest Google Ads. W naszym kraju wyszukiwarka Google jest niekwestionowanym liderem spośród wszystkich wyszukiwarek, dlatego jest ona kluczowym miejscem do reklamy i promocji swojego sklepu internetowego. Formą takiej promocji jest reklama tekstowa. Pomimo iż sposób ten jest jednym z najstarszych form reklamy, korzysta z niego wielu liderów sprzedaży internetowej. Kluczem jest wybór odpowiednich słów kluczowych, które są najczęściej wybierane przez użytkowników i wpisywane w wyszukiwarkę Google. Skuteczna reklama powinna być przygotowana właśnie pod te frazy. Dzięki temu klienci, którzy poszukują danego produktu, zostaną skierowani poprzez link do danej kategorii produktów w sklepie, która pasuje do danego wyrażenia. 

Odpowiednia promocja w wyszukiwarce Google jest kluczem dla sukcesu firmy. Aby skorzystać z Google Ads, należy założyć konto na platformie, zdefiniować metodę płatności, wybrać frazy oraz ustawić odpowiednie reklamy. W ten sposób można stworzyć ruch na nowo powstałej stronie internetowej sklepu online. Początkujące strony internetowe zazwyczaj są na dość odległych pozycjach, dlatego Google Ads to świetna propozycja na wypromowanie swojej oferty oraz uzupełnienie innych form promocji. 

SEO czyli Pozycjonowanie kluczem do sukcesu

Powodzenie promocji nowo powstałego sklepu internetowego jest niemożliwe do osiągnięcia bez odpowiedniego pozycjonowania. Jego zadaniem jest zapewnienie widoczności w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie powinno być jedną z pierwszych czynności promocyjnych dla nowo powstałego sklepu online. Zatrudniając specjalistę od SEO można mieć pewność, że proces pozycjonowania nowego sklepu przebiegnie w sposób owocny dla sklepu. W pierwszej kolejności ważne jest dostosowanie sklepu dla klientów i robota Google tak, aby móc unikać efektu porzuconego koszyka. Opisy produktów powinny być czytelne i zoptymalizowane, a adresy stron łatwe do zapamiętania. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, wymaga inwestycji oraz dużej cierpliwości ze względu na brak możliwości przewidywania skutków wdrożenia, jednak przynosi dość wymierne efekty. 

Podczas procesów pozycjonowania pierwszym etapem powinno być przeprowadzenie audytu SEO, w którym sprawdzeniu podlega meta opis oraz meta tytuł strony, ale także sama konstrukcja adresu URL. Następnym etapem jest przenalizowanie treści zawartych na stronie i ich zmiana na odpowiednie frazy kluczowe, a także zmiana struktury tekstu. Kluczowe są nagłówki H1 i H2. W następnej kolejności sprawdza się szybkość ładowania strony, jakość działania na urządzeniach mobilnych i wiele innych parametrów technicznych. 

Kluczem dla właściwego pozycjonowania są treści umieszczane na stronie np. na blogu sklepu internetowego. Zawierać powinny odpowiednie słowa kluczowe, które są charakterystyczne dla danej branży. Spośród wielu innych kluczowym działań pozycjonowania konieczne jest także umieszczanie linków do witryny na innych wartościowych stronach. Im więcej linków do sklepu internetowego tym wyższa pozycja w wyszukiwarce. 

Social media jako kolejny skuteczny element promocyjny

Rosnąca popularność mediów społecznościowych sprawia, że są one ogromną szansą na wypromowanie swojego sklepu internetowego zarówno przez nowo powstałe, jak i istniejące od wielu lat sklepy internetowe. Szansą na zwiększenie ruchu na stronie jest utworzenie fanpage-u na Instagramie czy Facebook'u, gdzie można zamieszczać aktualności związane z ofertą, ale także organizować konkursy i inne promocje dla klientów. Social media są idealnym miejscem do budowy pozytywnego wizerunku firmy i zainteresowania klientów swoją ofertą produktową, ale także są świetnym miejscem interakcji między klientami a sklepem.

Jednak social media oferują również możliwość stworzenia płatnych reklam na platformach, które pozwolą na zaprezentowanie sklepu i jego oferty dla odpowiedniej grupy klientów. Dają możliwość wyboru odpowiedniej grupy docelowej i dotarcie do wielu potencjalnych klientów.  Okazuje się, że reklama na Facebooku czy Instagramie jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi reklamowych i promocyjnych, a wszystko za sprawą popularności danych platform, które są chętnie odwiedzane przez miliony użytkowników. Platforma Facebook Ads za pomocą, której wstawiane są reklamy, pozwala na wprowadzenie różnorodnych zmian w treściach reklamowych oraz na bieżące dostosowywanie ich do swoich potrzeb, dzięki temu jest niezwykle elastyczną formą promocji. 

Udana strategia promowania czyli content marketing

Content marketing nazywany jest marketingiem treści i przez wiele lat był popularnym narzędziem marketingowym. Dziś jest jednym z najważniejszych działań promujących sprzedaż w Internecie. Jest to strategia oparta na tworzeniu i publikowaniu ważnych i spójnych treści, które pozwolą na pozyskanie i utrzymanie docelowej grupy odbiorców. Dzięki temu przynosi pozytywne skutki dla przedsiębiorstwa. Wśród podstawowych działań content marketingu wyróżnić można: tworzenie oraz publikowanie wartościowych treści, które zainteresują potencjalną grupę odbiorców, ale także budowanie ich zaangażowania i lojalności. Treści publikowane w Internecie w ramach content marketingu mogą być nie tylko w formie artykułów blogowych, ale także w formie filmików, prezentacji, grafik, webinariów czy różnorodnych wykresów.

Okazuje się, że marketing treści jest odpowiednim kanałem promocji dla każdej firmy, zarówno istniejącej, jak i nowo powstałej. Pomaga w budowaniu pozytywnych relacji z klientami, dzięki przekazywaniu mu informacji, których on aktualnie poszukuje. Pozwala to na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Publikując treści rzetelne i sprawdzone firma może budzić szacunek i podziw, dzięki temu konkurencyjność sklepu internetowego wzrasta tak jak ruch na jego stronie. Okazuje się jednak, że tak jak wiele metod wspomnianych w naszym artykule content marketing wymaga cierpliwości, gdyż wymierne efekty pojawią się z czasem. Na początku trzeba włożyć dużo siły, aby treści publikowane na stronie zaczęły działać, jednak z czasem przyniosą one oczekiwane skutki w postaci zwiększonego ruchu na stronie i sprzedaży. 

Artykuł sponsorowany

powrót