Po co ci agencja perfomance marketingu?
2021-08-31
Pozycjonowanie stron to termin dość powszechnie już znany. Samodzielne pozycjonowanie strony może być jednak dość kłopotliwe, nie mając wiedzy czy nie będąc na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami algorytmu. Dlatego właśnie warto skorzystać z pomocy specjalistów seo, aby pozycjonowanie stron internetowych przynosiło rezultaty. Współczesne agencje seo zajmują się marketingiem internetowym, tworząc taką rzeczywistość, jaka jest zamierzona dla twojej firmy. Co to jednak jest SEO? Czym różni się od SEM? Jakie są narzędzia performance marketingu? Co możesz zyskać? Jaka agencja seo będzie odpowiednia dla Ciebie?
SEO, SEM, marketing czyli definicje i podstawy
SEO i SEM - czy można używać tych pojęć zamiennie? Nie za bardzo. Zacznijmy od podstaw.
Wszelkie znane nam dotychczas reklamy - w prasie, telewizji, radiu - były wytworem pewnej strategii. Łączyły się one z koncepcją brandingu czy public relations tworząc ogólne pojęcie marketingu. W czasach powszechnego Internetu, działania marketingowe przeniosły się właśnie do sieci tworząc marketing internetowy. Wykorzystuje on reklamę w formie plików video, wykorzystuje blogi, profile społecznościowe. Celem klasycznego marketingu oraz marketingu internetowego jest budowanie strategii reklamy w sieci, której celem jest oferowanie danych usług czy produktów grupie docelowej, w taki sposób, aby podnosić zysk firmy oraz jej rozpoznawalność.
Możecie również natknąć się na definicję content marketingu. Jest on właściwie jednym z rodzajów działań w ramach marketingu internetowego, który określa treści zamieszczane na profilach czy stronach. Elementem dobrej reklamy w Internecie jest stworzenie właściwego contentu - atrakcyjnych opisów, artykułów, tekstów, które budują wiedzę odbiorcy na temat produktów.
No dobrze, ale czym jest w takim razie to SEO i SEM? SEO to sposób optymalizacji stron pod takim kątem, aby były lepiej widoczne w wyszukiwarkach i odpowiadały najlepiej na zadane pytanie. Działania seo prowadzone głównie w wyszukiwarce Google, polega na optymalizacji stron - dopasowywaniu treści, struktury, nagłówków, metatagów, linków czy kodu, w taki sposób, aby nastąpił jej wzrost pozycji. Innymi słowami - tak redaguje się całą jej zawartość, aby była jak najwyżej w liście wyszukiwania. Natomiast SEM czyli search engine marketing, określa wszystkie działania związane z promocją danej strony w wyszukiwarkach. W ramach działań SEM można stosować np. wspomniane SEO.
Dochodząc do kresu definicji, należy zatem zaznaczyć, że agencja performance marketingu to miejsce, gdzie oferowany jest profesjonalny i kompleksowy model reklam online, skierowany dla klienta całego świata, aby dana firma uzyskała dużą aktywność odbiorców i docelowo powiększyła zysk. Działania prowadzone przez taką agencję zachęcają użytkowników do określonych działań, a zleceniodawca ponosi opłatę za efekt tych działań, a nie za poszczególne wyświetlenia.
Obszary działań performance marketingu
Skuteczna zajmuje się w pierwszej kolejności określeniem celu marketingowego danej kampanii. Celu, na jaki liczy klient. Następnie grupa doświadczonych specjalistów dobiera odpowiednie formaty i kanały, dzięki którym ten cel może zostać osiągnięty.
Poszczególne działania mogą być osiągnięte w różny sposób np. poprzez kampanie stron www, kampanie google ads, facebook ads, pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie sklepów, działania poprzez sklep internetowy, fora internetowe, działania w których strona internetowa kieruje nas do właściwych treści. To także działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie, działania optymalizacji konwersji. To stosowanie reklamy natywnej, programów afiliacyjnych, działań w serwisach ogłoszeniowych i e-commerce, poprzez porównywarki cen, a także email marketing.
Dlaczego warto korzystać z agencji seo?
Dobra agencja seo charakteryzuje się kilkoma rzeczami. Po pierwsze przedstawia ci mierzalny efekt, poprzez liczbowe wskaźniki, jest także transparentna (wiesz za co płacisz). Dobra agencja performance marketingu oferuje również dywersyfikację kampanii oraz wykazuje elastyczność działań, dostosowując je do potencjalnych klientów, do określonego celu i firmy. Działania prowadzone przez agencję powinny być szybkie, zapewniać ci szybki zwrot inwestycji.
Korzystając z agencji seo zyskujesz profesjonalizm, obiektywizm i możliwość rozwoju swojej firmy. Nie każdy musi się znać na działaniach w Internecie. Od tego jesteśmy My, aby pomóc ci osiągnąć zysk rozpoznawalność i określony cel.
Artykuł sponsorowany