Responsywna strona internetowa w lokalnym biznesie
2020-11-16
Choć komputery stacjonarne nadal cieszą się wysoką popularnością ze względu na jakość i komfort użytkowania, to z sieci coraz częściej korzystamy przy pomocy smartfonu czy tabletu. Z każdym rokiem rośnie ilość mobilnych użytkowników Internetu, a to powoduje że konieczne jest dostosowanie stron internetowych dla urządzeń mobilnych. Nie ma innego rozwiązania, jeśli chcemy zaistnieć w sieci i zyskać potencjalnych klientów. Konieczne stanie się stworzenie responsywnej strony internetowej.
Responsywna strona internetowa, czyli co?
Responsywna strona internetowa dostosowuje rozmiary witryny, grafik i prezentowanych na niej tekstów, do rozdzielczości ekranu, na którym jest aktualnie wyświetlana. Oznacza to, że te same treści prezentowane są w zupełnie inny sposób, tak by były czytelne, niezależnie od używanego aktualnie urządzenia. Jest to znaczna przewaga strony responsywnej nad mobilną, gdyż ta druga musi zostać zaprogramowana i zoptymalizowana odrębnie od naszej podstawowej witryny. Responsywną stronę internetową tworzy się równocześnie dla wszystkich rozdzielczości, wymaga więc mniejszej ilości pracy i niższych nakładów finansowych.
Responsywna strona internetowa – korzyści
Oferując swoim potencjalnym klientom responsywną stronę internetową serwujesz im jednocześnie komfort i wygodę użytkowania. Czytelnie przedstawione najważniejsze informacje oraz szybkie ładowanie witryny sprawią, że więcej osób zostanie na stronie i wykonana na niej jakąś akcję –kupi Twój produkt, zamówi usługę czy zapisze się na newsletter. Ale to nie wszystko. Responsywność jest również premiowana przez algorytmy wyszukiwarek. Responsywna strona internetowa wyświetlana jest wyżej w wynikach wyszukiwania, na razie tylko tych mobilnych, w przyszłości być może również tych wykonywanych na komputerach stacjonarnych. A to oznacza wzrost popularności oraz większą ilość potencjalnych wejść na stronę.
Dodatkowo, przygotowując responsywną stronę internetową, należy skupić się na umieszczeniu w witrynie jedynie najważniejszych informacji –ekran smarfona nie pozwala na wiele. Dzięki temu dokładniej badamy rynek i preferencje użytkowników, dopasowując się do wyszukiwań, by bardziej szczegółowo odpowiadać na potrzeby internautów. Zmniejsza się również współczynnik odrzuceń, a oferta jest bardziej precyzyjna. Ponadto taką stroną zarządzać można korzystając z jednego panelu. Jest to korzystne przy zmianie treści czy obrazków, a także w trakcie optymalizacji witryny. Oszczędzamy pieniądze, które wykorzystać możemy na rozwój firmy w inny sposób.
Responsywna strona internetowa, a lokalna firma
Stworzenie responsywnej strony internetowej przydaje się zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z firmą funkcjonującą w środowisku lokalnym. Użytkownicy często bowiem korzystają z sieci poza domem i robią to w większości poprzez urządzenia mobilne. Jeśli więc jesteśmy właścicielami restauracji oferującej smaczne domowe obiady i funkcjonujemy tylko w Gorzowie Wlkp. to posiadając responsywną stronę internetową jesteśmy w stanie przyciągnąć większą ilość klientów z okolicy. Ponadto responsywność pozwala na ułatwienie formy kontaktu, przez telefon lub mail, otwierając przy kliknięciu odpowiednią aplikację. Szybko i prosto będzie można zadzwonić i dopytać o szczegóły oferty.
Responsywność, co dalej?
Pamiętajmy jednak, że samo posiadanie strony responsywnej nie wystarczy. Należy przykuć dużą wagę do odpowiedniego pozycjonowania witryny za pomocą słów kluczowych, odpowiednich nagłówków czy czytelności kodu HTML. Responsywność jest ważna stanowi jednak tylko jeden z etapów promowania witryny w internecie. Staje się jednak koniecznością w zdobywaniu większej ilości klientów, którzy coraz częściej korzystają z sieci za pomocą urządzeń mobilnych.
Artykuł sponsorowany