Sklep internetowy na PrestaShop – co warto o nim wiedzieć?
2023-06-27
Sklepy internetowe oparte na systemie PrestaShop stają się w ostatnim czasie coraz popularniejsze. Wszystko za sprawą intuicyjności i praktycznie nieograniczonych możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb. Co warto wiedzieć o PrestaShop CMS? Zapraszamy do lektury!
Czym się wyróżnia PrestaShop na tle innych platform e-commerce?
PrestaShop jest oprogramowaniem CMS typu Open Source, pozwalającym uruchomić sklep internetowy z każdej branży. Chociaż na rynku dostępnych jest wiele tego typu rozwiązań, PrestaShop CMS wyróżnia się na ich tle intuicyjnością, łatwością obsługi i praktycznie nieograniczonymi możliwościami, jeśli chodzi o rozbudowę. Wiele firm i osób niezależnych tworzy zaawansowane moduły, służące np. do integracji z messengerem, automatycznego wystawiania dokumentów sprzedażowych, konfiguracji zgodnych z zasadami UX powiadomień typu Pop-up czy integracji pobierających bazy danych z hurtowni zewnętrznych. Ta ostatnia opcja będzie szczególnie doceniana przez osoby trudniące się dropshippingiem.
Przewaga PrestaShop na tle konkurencyjnych rozwiązań
Główną przewagą sklepu internetowego postawionego na PrestaShop CMS jest niski próg wejścia. Aby uruchomić sklep internetowy z wykorzystaniem tego systemu, nie potrzebujemy dużych nakładów finansowych. Wystarczy wykupiony hosting, domena i kilka wolnych godzin na odpowiednią konfigurację opcji początkowych. PrestaShop to w pełni darmowy system, jednak powinniśmy pamiętać o tym, że z czasem wręcz niezastąpione podczas codziennej pracy okażą się dodatkowe moduły. Jednak w przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, na ich zakup możemy zdecydować się dopiero wtedy, gdy przekonamy się, że nasz pomysł na biznes rzeczywiście jest trafiony.
Dlaczego warto wybrać PrestaShop jako platformę dla swojego biznesu?
Dlaczego warto zdecydować się na postawienie sklepu PrestaShop? Tak, jak wspominaliśmy, system ten to praktycznie nieograniczone opcje konfiguracji, możliwość dostosowania do swoich preferencji i co najważniejsze – niski próg wejścia. Gdy z czasem okaże się, że podstawowe funkcje naszego sklepu internetowego są niewystarczające, możemy zdecydować się na zakup dodatkowych modułów.
Artykuł sponsorowany