Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych – o tym musisz wiedzieć

2022-02-02

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z dużej konkurencji. Jak wyróżnić się na tle pozostałych firm z tej samej branży, zwiększyć ruch na witrynie i sprawić, że zyski zaczną rosnąć? Odpowiedź jest prosta: pozycjonowanie! To jeden z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych klientów online. Zobacz, o czym warto pamiętać, decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych – o tym musisz wiedzieć

Pozycjonowanie sklepów internetowych od podstaw

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych? To działania, dzięki którym Twoja witryna może osiągnąć wysokie pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Obejmują one:

* SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizację witryny zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki,
* UX, czyli wrażenia użytkownika, na które wpływa nawigacja na witrynie i wartościowa zawartość strony,
* kompleksowe działania on-site i off-site.

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania mogą być uzależnione między innymi od oprogramowania, czyli platformy e-commerce, na której postawisz sklep internetowy. Nie wiesz, która z dostępnych opcji będzie najlepszym wyborem? W takim razie sprawdź porównanie sklepów internetowych.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Gdy wybierzesz już platformę, czas na określenie budżetu, analizę konkurencji oraz potrzeb i zachowań użytkowników. Pomocne jest również zapoznanie się z podstawami SEO, dzięki którym zrozumiesz, jakie działania planuje zatrudniona agencja SEO lub freelancer. Na początku warto również wykonać audyt SEO, czyli sprawdzić, jak sklep internetowy radzi sobie w wyszukiwarce – czy jest dopasowany do jej wymagań i jakie błędy uniemożliwiają wykorzystanie jego pełnego potencjału.

Specjaliści rekomendują także przeprowadzenie audytu UX, czyli kompleksowej analizy, która pozwala określić, czy witryna odpowiada potrzebom użytkowników. Być może winą wielu porzuconych koszyków nie są ceny, a nieintuicyjny i skomplikowany proces finalizacji zamówienia. Dzięki wynikom audytu UX dowiesz się, co można poprawić w sklepie internetowym, aby polepszyć wrażenia użytkowników.

Najważniejsze elementy pozycjonowania sklepu internetowego

Choć działania podejmowane w ramach pozycjonowania sklepu internetowego różnią się między innymi w zależności od platformy e-commerce czy nawet samego specjalisty, to można wyróżnić kilka podstawowych i zarazem najważniejszych elementów. Bez nich osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania będzie niemożliwe. Zaliczamy do nich:

* dobór i analizę słów kluczowych (brandowych, ogólnych i z długiego ogona), na które witryna ma wyświetlać się w Google,
* optymalizację witryny, w tym między innymi dopasowanie kodu źródłowego, usunięcie błędów, które wykazał przeprowadzony wcześniej audyt SEO, zadbanie o szybkie ładowanie się strony czy zabezpieczenie danych certyfikatem SSL,
* działania off-site – link building, czyli pozyskiwanie linków z innych (wartościowych i zaufanych!) witryn.

Przydatne może okazać się również prowadzenie bloga firmowego połączonego ze sklepem internetowym. Dzięki niemu można nie tylko linkować do dostępnych produktów, ale także budować wizerunek eksperta.

A może pozycjonowanie lokalne?

Prowadzisz sklep stacjonarny w stolicy i zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę w Warszawie? A może masz punkt sprzedaży w innym mieście? Bez względu na to, gdzie znajduje się Twoja firma, jednym z najskuteczniejszych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do szerszego grona klientów jest pozycjonowanie lokalne. Local SEO polega na prowadzeniu działań, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania w Google, jednak nie w całej Polsce. W przeciwieństwie do klasycznego pozycjonowania skupia się ono na wybranej lokalizacji, najczęściej na konkretnym mieście. To odpowiedź na potrzeby internautów, którzy szukają pobliskich biznesów, wpisując w Google takie hasła jak sklep z rowerami Warszawa, hydraulik Poznań czy siłownia Gdańsk.

Artykuł sponsorowany

powrót